מצברי STOP START

מערכת המצבר | 29 בדצמבר 2021 | זמן קריאה: 00:54 דקות

(או מצברי START STOP, תלוי את מי אתם שואלים…)

בואו נדבר על הטכנולוגיה החדשה בעולם המצברים

מה זה מצבר START STOP ?

העלייה במודעות לאיכות הסביבה והרצון לחסוך בפליטת מזהמים ובצריכת הדלק הביאו את תעשיית הרכב העולמי לפיתוח מערכות חדשות וידידותיות לסביבה.

אחת מהן היא מערכת Start Stop שמכבה את המנוע הרכב בשעה שהוא נייח ומתניעה אותו שוב ברגע שהנהג רוצה לצאת לדרך. מערכות אלו זוכות לפופולאריות הולכת וגדלה, ועל פי הערכות כ-80% מכלי הרכב החדשים המיוצרים בעולם מצוידים במערכת START STOP.

ומה קורה עם המצבר שלי ברכב START STOP ?

מערכות חדישות אלו דורשות שימוש מוגבר במצבר הרכב, הם צריכים לעמוד במספר התנעות גדול הרבה יותר (בממוצע כ-40 התנעות ביום לעומת 3-4 במכונית שאין בה מערכת START STOP). כמו כן, עליהם לספק מתח חשמלי למערכות הרכב (בקרת אקלים, אורות, מערכת שמע וכו'). גם כאשר המנוע אינו פועל.

הטכנולוגיות החדשות במערכות START STOP

מצבר חומצה רגיל אינו יכול לעמוד בדרישות אלו לאורך זמן, ולכן פותחו מצברים חדישים בעלי יכולות פריקה עמוקה וטעינה מהירה. קיימות שתי טכנולוגיות מרכזיות עבור מצברים אלו – טכנולוגיית EFB שהיא זולה יחסית ומאפשרת מחזורי טעינה ארוכים יותר, וטכנולוגיית AGM, המספקת רמת עמידות גבוהה פי שלושה ביחס למצברי חומצה רגילים.

טכנולוגיית EFB

מצברי EFB מציעים ביצועים ואמינות גבוהים מאלו של מצברי חומצה רגילים. מצברים אלו פועלים במצב של טעינה חלקי ואינם דורשים מאפייני טעינה עמוקה כמו במצברי AGM.

מצברים אלו מתאימים למכוניות בעלות מערכת START STOP ללא בלימה רג'נרטיבית ולכלי רכב בעלי דרישות אנרגיה גבוהות.

טכנולוגיית AGM

מצברים עמידים ואמינים, טכנולוגיה אידיאלית עבור מכוניות בעלות מערכת START STOP מתקדמות הכוללות מערכת בלימה רג'נרטיבית. ליבה של טכנולוגיה זו היא מעטפת סיבי זכוכית הסופגת את החומצה במצבר ומבטיחה מגע רציף בין לוחות המצבר לבין האלקטרוליטים. תכונה זו מאפשרת מחזורי טעינה ופריקה תכופים עם ביצועים גבוהים ועקביים.